Wycieczka do Torunia
(19 maja 2011)

Dnia 19 maja 2011  wyjechaliśmy na jednodniową wycieczkę do Torunia. Opiekunami były: p. Agnieszka Krupa i p. Emilia Bzura.

Przyjechaliśmy z samego rana i rozpoczęliśmy zwiedzanie od Starego Rynku, gdzie obejrzeliśmy wystawę 150- letnich zbiorów, które do tej pory nigdzie nie były pokazywane. Były to stare, polskie  obrazy, monety oraz pamiątki z Dalekiego Wschodu i Afryki, przywiezione przez gości odwiedzających ratusz.
Następnie pokonaliśmy 200 schodów wieży ratuszowej, aby obejrzeć panoramę Torunia. Tam nastąpiła sesja zdjęciowa, a że pogoda była piękna, to i widoki wspaniałe.

Później udaliśmy się do Domu Mikołaja Kopernika. Zauroczyło nas stylowe wyposażenie pokoi, a przede wszystkim zapach pieczonych pierników wydobywający się z pracowni w piwnicach.
Po wyjściu z domu Kopernika zwiedziliśmy piękną gotycką Katedrę św. Janów, a pod Krzywą Wieżą każdy z nas sprawdził, czy potrafi stać pod przechyloną ścianą i nie przewrócić się , bo według legendy ten, kto się nie utrzyma ma jakieś grzeszki. Niestety,  okazało się, że każdy z nas ma coś na sumieniu.
Na zakończenie naszej wycieczki atrakcją okazały się ruiny zamku krzyżackiego. Dzięki uprzejmości przewodnika, mimo iż zamek był w remoncie, mogliśmy obejrzeć kilka komnat i posłuchać jego opowieści  na temat historii zamieszkujących zamek braci krzyżackich. W jednej z komnat czekała nas niespodzianka. Gdy weszliśmy do niej usłyszeliśmy: krzyki, jęki, szczęk łańcuchów i z ciemności wyszły do nas zjawy.  Wszyscy z przerażeniem uciekliśmy. Okazało się, że trafiliśmy do komnaty strachów.
Po takich emocjach zgłodniali zakończyliśmy wycieczkę w pizzerii.

Mimo zmęczenia wracaliśmy w świetnych humorach śpiewając i "tańcząc" w rytm muzyki płynącej z radia dzięki uprzejmości pana Zbyszka, który przywiózł nas szczęśliwie do Warszawy.