Wycieczka do Kazimierza Dolnego nad Wisłą
(15 czerwca 2010)

Dnia 15 czerwca 2010 roku jedenastu uczniów z klas I Pb i II Pb ze Szkoły Policealnej wraz z opiekunami p. Agatą Czernicką i p. Markiem Laseckim wyjechało na jednodniową wycieczkę szkolną do Kazimierza Dolnego. Ze cel naszej podróży wybraliśmy miasto, które od dawna uchodzi za skarbnicę ciekawych tematów dla wycieczek szkolnych z uwagi na jego artystyczne tradycje.

W pierwszej kolejności wybraliśmy się na Rynek Główny - serce miasteczka. Jest to plac z kamiennej kostki, który otaczają odnowione przepiękne renesansowe kamienice a na środku znajduje się słynna zabytkowa stara studnia.

Odwiedziliśmy również Muzeum Historii Miasta, które swe liczne zbiory umieściło w zabytkowej kamienicy Celejowskiej. Mieliśmy okazję podziwiać wspaniałą galerię malarstwa. Następnym punktem programu był Kościół Fary Św. Jana Chrzciciela. Jest to najstarsza świątynia w Kazimierzu. Wielokrotnie przebudowywana, obecnie nosi cechy stylu renesansowego.

Zwiedziliśmy także ruiny zamku, który powstał za czasów Kazimierza Wielkiego. Po tej wędrówce mieliśmy odrobinę czasu wolnego na Starym Mieście, gdzie oblegliśmy sklepiki z pamiątkami. Na zakończenie całą grupą wspięliśmy się na górę Trzech Krzyży skąd nie tylko podziwialiśmy malowniczy widok Kazimierza, ale też mogliśmy zobaczyć rozmiar szkód po powodzi w sąsiednim Janowcu i innych bliskich miastach.