Wycieczka do Krakowa
(25-26 maja 2010)

W dniach 25 - 26 maja 2010 młodzież z klas policealnych I pa, II pp i II pb pod opieką p. Elżbiety Bej i Małgorzaty Boruckiej, udała się szkolnym busem, prowadzonym przez p. Zbyszka Sobieskiego do Krakowa.
Zatrzymaliśmy się w OSWG przy ul. Grochowej gdzie była b. miła gościnna atmosfera.

W drodze z Ośrodka do centrum Krakowa odwiedziliśmy muzeum - Fabrykę Schindlera słynną z powieści i filmu "Lista Schindlera". Tego dnia zwiedzaliśmy też Rynek Główny i jego okolice. Podziwialiśmy wnętrze Kościoła Mariackiego i Sukiennice. W jednej z uroczych, staromiejskich restauracji zjedliśmy kolację. W drodze powrotnej na ul. Grochową "rzuciliśmy okiem" na wielką, nowoczesną Galerię Krakowską (obok Dworca Głównego) z mnóstwem sklepów - podobna do warszawskich Galerii ale duuuuuużo większą!

Następnego dnia rano mieliśmy zarezerwowane bilety na Wawel. Zwiedziliśmy Królewskie Komnaty Reprezentacyjne, Skarbiec, Zbrojownię, a następnie Katedrę Wawelską. W podziemiach katedry odwiedziliśmy grób prezydenta Kaczyńskiego i jego małżonki oraz grób Marszałka Piłsudskiego. Po wyjściu z Wawelu zostaliśmy zaskoczeni deszczem i padało już prawie do końca naszego pobytu. Nie zważając na niepogodę kontynuowaliśmy zwiedzanie. Przez Krakowskie Planty do kościoła Franciszkanów słynnego z witraży wykonanych przez Stanisława Wyspiańskiego. Obok, na. ul. Franciszkańskiej, zobaczyliśmy "papieskie okno". To tutaj Jan Paweł II podczas pobytów w Krakowie rozmawiał z wiernymi zbierającymi się tłumnie pod oknem. Żal, że już tego nie doświadczymy. Dalej udaliśmy się do domu Matejki czyli muzeum urządzonego w budynku, gdzie mieszkał ten słynny malarz. To nowoczesna i bardzo bogata ekspozycja. Zakończyliśmy naszą trasę przy Barbakanie i Bramie Floriańskiej.

Trzeba już było wracać do Warszawy - szkoda, że tak prędko. Kraków bardzo nam się podobał i pewnie nie raz jeszcze tu wrócimy.

Uczestnicy

Wejście na Wawel z pomnikiem T. Kościuszki

Pamiątkowe zdjęcia z rycerzem

Okno Papieskie na Franciszkańskiej

Witraż Stanisława Wyspiańskiego "Bóg Ojciec"