Wycieczka klasowa do Trójmiasta, Malborka i na Półwysep Helski
(17-21 września 2007)

Klasy II i, II n, II tż pod opieką p. Alicji Orłowskiej, p. Edyty Sapińskiej i p. Joanny Ulanowskiej wyjechały na wycieczkę klasową do Trójmiasta, Malborka i na Półwysep Helski. Pierwszego dnia po przyjeździe do Gdańska poszliśmy do Schroniska Młodzieżowego i tam zostawiliśmy nasze bagaże. Poszliśmy zwiedzać Gdańsk. Płynęliśmy statkiem po Zatoce Gdańskiej, oglądaliśmy pomnik Westerplatte i Muzeum Wartowni nr 1 z czasów drugiej wojny światowej. Tego dnia pogoda była bardzo ładna.
Drugiego dnia pojechaliśmy pociągiem na Hel nad morze. Poszliśmy do latarni morskiej, oglądaliśmy panoramę morza, a po wyjściu z latarni poszliśmy do fokarium, by zobaczyć foki, a później jeszcze udało nam się zwiedzić Muzeum Rybołówstwa. Tego dnia była brzydka pogoda i padał deszcz bez przerwy.
Kolejny dzień zaczął się od wizyty w pięknej Katedrze Oliwskiej. Tam siedząc w ławkach przeżywaliśmy koncert organowy. Potem pociągiem SKM pojechaliśmy do Gdyni. W Gdyni byliśmy w Akwarium, gdzie oglądaliśmy różne rodzaje ryb i zgłębialiśmy informacje na temat Morza Bałtyckiego. Potem weszliśmy do okrętu wojennego "Błyskawica" i widzieliśmy różne rodzaje broni, mundury marynarskie i pomieszczenia, gdzie spali marynarze. Po wyjściu pojechaliśmy do Sopotu, by pospacerować po słynnym molo.
Czwartego dnia pojechaliśmy do Zamku Krzyżackiego w Malborku i mieliśmy miłego przewodnika, który nas oprowadzał po zamku i pokazywał, jak dawniej ludzie żyli i mieszkali. Zamek dzieli się na trzy części tzw. zamek niski, średni i wysoki. Zamek jest największą twierdzą średniowieczną na świecie. Pan przewodnik opowiadał nam o zniszczeniu zamku w czasie drugiej wojny światowej. Po wyjściu z zamku mieliśmy przerwę na odpoczynek, a potem robiliśmy zdjęcia na długim, drewnianym moście przed zamkiem. Widok w Malborku jest przepiękny. Po południu zwiedzaliśmy fontannę Neptuna i zabytki w Gdańsku, a nawet widzieliśmy piękną panienkę z okienka. Pogoda była słoneczna.
W dniu wyjazdu jeszcze zwiedziliśmy bazylikę Mariacką w Gdańsku, weszliśmy na wieżę i oglądaliśmy panoramę Gdańska. Przed południem wróciliśmy do Warszawy. Wycieczka bardzo podobała nam się i jesteśmy z niej zadowoleni.